50 nawyków szczęśliwego życia

Życie bywa frustrujące. Wkurzające. A czasem szczęście i zadowolenie z niego, wydają się być osiągalne jedynie w najskrytszych snach i marzeniach.

Ale jedną z najlepszych rzeczy w życiu człowiekiem, jest możliwość zmiany i poprawy swojego życia. Możemy sobie wypracować umiejętność do zmiany myślenia i działania, a co za tym idzie – życia.

Innymi słowy, ZAWSZE jest jakaś opcja. Nie tkwimy w beznadziejności albo nie zależymy od jakiejś ciemnej mocy, która sprawia, że utknęliśmy i nasze życie nigdy już nie będzie lepsze. Dobra wiadomość, prawda?

Okazuje się, że nawet najmniejsze zmiany, mogą prowadzić do największych transformacji życiowych. A zatem, jeśli chcesz czuć się szczęśliwszy – poniżej znajdziesz 50 nawyków (do wyrobienia), które pomogą Ci taki stan osiągnąć. Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

  1. Zwolnij.
  2. Bądź uważny. Życie dzieje się TU i TERAZ. Ta chwila, ten moment, to wszystko, co masz.
  3. Stwórz rytuał. Ciepła herbata codziennie po południu. List wyrażający wdzięczność pisany co rano. Spacer dookoła osiedla każdego wieczoru. Możesz stworzyć rytuał niemal ze wszystkiego. Po prostu wykonuj te czynności uważnie.
  4. Ćwicz. Codziennie. Spaceruj. Biegaj. Pływaj. Graj w coś. Cokolwiek.
  5. Zaprzyjaźnij się z naturą.
  6. Sprawdzaj się. Rozwój wynika z naginania swoich granic.
  7. Zachowaj otwarty umysł. Otwarty znaczy szczęśliwy.
  8. Jedz z przyjemnością. Kochaj swoje jedzenie. Nie jedz w biegu i nieuważnie.
  9. Uśmiechaj się. Często.
  10. Śmiej się. Często. Prawdziwym, szczerym śmiechem.
  11. Pij wodę. Tyle, ile tylko możesz.
  12. Wchłaniaj witaminę D. Słońce doskonale na nas działa.
  13. Boj się. A potem i tak to zrób. Lęk jest bramą do bycia silniejszym.
  14. Wysypiaj się. Niech zdrowy sen będzie Twoim priorytetem.
  15. Odetnij się od technologii. Wyłącz tego smartfona od czasu do czasu.
  16. Dotykaj innych ludzi. Za ich przyzwoleniem oczywiście. Dotyk bardzo dobrze działa na naszą psychikę i uspokaja.
  17. Zmniejsz ilość spożywanej kofeiny. To wciąż narkotyk, nawet jeśli w cudownej płynnej formie.
  18. Konsumuj pozytywne informacje. Odpuść sobie wiadomości. Tam nie ma nic dobrego.
  19. Porozmawiaj z nieznajomym. Nigdy nie wiesz, kogo możesz spotkać.
  20. Bądź dobry. Na siebie i innych. Praktykuj akty dobroci, nawet te niezaplanowane.
  21. Jedz rośliny.
  22. Kultywuj współczucie. Dla siebie i innych istot żywych.
  23. Zostaw za sobą strefę komfortu. Dyskomfort to oznaka rozwoju.
  24. Zidentyfikuj destrukcyjne myśli. Potem napisz do nich alternatywny, pozytywny scenariusz.
  25. Pij mniej alkoholu. Poczujesz się lepiej.
  26. Baw się. Zabawa nie jest tylko dla dzieci. W ten sposób Ty także możesz się rozwijać.
  27. Korzystaj z afirmacji. Napisz swoje zalety na karteczkach, poprzyklejaj w widocznych miejscach i czytaj je na głos każdego dnia. Sceptyczny? Spróbuj i zobacz co się wydarzy, gdy wejdzie Ci to w nawyk.
  28. Żyj minimalistycznie. Mniej śmieci w Twoim życiu – więcej miejsca na to, co ważne.
  29. Słuchaj. Daj swoją pełną uwagę ludziom, z którymi rozmawiasz. Nie czekaj aż skończą, by tylko móc coś powiedzieć.
  30. Zawieraj pozytywne przyjaźnie. Bardzo ciężko być szczęśliwym, gdy otaczają Cię wampiry energetyczne i wciąż niezadowoleni ludzie.
  31. Odwdzięczaj się. Dobrem. Za dobro.
  32. Słuchaj muzyki. Ma doskonałą moc.
  33. Rozwijaj duchowość.
  34. Zrób coś nietypowego. Spróbuj sportu, którego nigdy nie próbowałeś. Zapisz się na kurs rysunku. Spróbuj czegoś, czego nigdy nie robiłeś. Nigdy nie wiesz, kiedy możesz odkryć nową pasję.
  35. Wizualizuj. Zobacz siebie w pozytywnej przyszłości.
  36. Przytulaj. Dużo i często.
  37. Pracuj by żyć. Nie na odwrót.
  38. Szukaj okazji. Czasem zdarza nam się utknąć w rutynie, wtedy stajemy się ślepi na wszelkie możliwe okazje. Otwórz oczy, uszy i serce.
  39. Trenuj mózg. Twój umysł oczekuje wyzwań, tak samo jak ciało i mięśnie. Rozwiązuj krzyżówki, sudoku, quizy.
  40. Wejdź na drzewo i spójrz na świat z góry.
  41. Rób to, co kochasz. Jeśli jeszcze nie wiesz, co by to miało być – eksploruj.
  42. Przygarnij zwierzaka. Badania pokazują, że posiadanie zwierzaka może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi, redukcji stresu. No i dlaczego byśmy mieli nie być bezwarunkowo kochani?
  43. Podróżuj. Nowe miejsca i twarze rozwiną Twoją uważność.
  44. Nic nie rób. To czas dla Twojego zdrowia psychicznego.
  45. Medytuj. Jest tyle sposobów na medytowanie, że na pewno znajdziesz coś dla siebie. Już 5 minut dziennie robi różnicę.
  46. Pływaj.
  47. Podejmuj ryzyko.
  48. Odpuszczaj. Wszystko ma swój czas.
  49. Kochaj siebie. To nie jest tak proste, jak by się mogło wydawać, ale pracuj nad ty, a przyniesie Ci to same korzyści.
  50. Doceniaj. Siebie, innych, to, co Cię otacza. To Ci pokaże, jak wspaniałe może być Twoje życie, gdy zaczniesz je szczerze doceniać.

Który nawyk wypracujesz jako pierwszy?


*Źródło: http://www.mindbodygreen.com

  • Świetne porady, bo przynajmniej na mnie działają mega pozytywnie! :)

    • Monika Kotlarek

      Super! :D

  • Izabela

    Ja bym jeszcze dodała : Obcuj ze sztuką ( malarstwo, rzeźba, fotografia, literatura, teatr… ) – każdego może coś zafascynować.

    • Monika Kotlarek

      Rewelacja! :)

  • Kostusia

    Ja nie potrafię doceniać samej siebie. Oczekuje od siebie bardzo dużo, a kiedy coś mi nie wychodzi , mam ochotę zapaść się pod ziemię. Mam taką blokadę. Myślę, że już nic mi się nie uda, że jestem beznadziejna, a miejsce, w którym jestem, po prostu na nie nie zasługuje. Jak sobie radzić z takim myśleniem?
    P.S.- wpis świetny!! 😚 Napewno coś wybiorę! ❤

    • Izu

      Może spróbuj każdego dnia zapisywać jakiś swój sukces, mi to pomogło na podobny problem:) Jesli dopadnie Cię dołek,, bo nic dzisiaj nie zrobiłam” to spójrz na listę- będziesz miała czarno na białym to co udało Ci się zrobić, więc trudniej będzie Ci to umniejszyć

      • Kostusia

        Próbowałam, ale z małym skutkiem. Mam też niską (albo nawet ujemną) samoocenę, więc to pogarsza sytuację. Ale dziękuję 😘😘