Panna Depresja i Król

Mój blog daleki jest od tematów w stylu Health & Beauty (chociaż Mental Health się jak najbardziej pojawia), ale pisząc o depresji, która uchodzi za chorobę cywilizacyjną XXI wieku (zupełnie jak alergie), nie mogę nie wspomnieć o bardzo istotnej kwestii jaką jest dieta i suplementy, które wspomagają odnowę komórek nerwowych, wzmacniają ciało i poprawiają nastrój.

Od dawna słyszy się w telewizji czy innych mediach, że „ryba wpływa na wszystko”, że jest zdrowa, bogata w „dobre” tłuszcze itd. itd. itd.

Dlatego chciałam napisać Ci kilka zdań o kwasach OMEGA-3. OMEGA-3 nazywany jest Królem suplementów. Polepsza krążenie krwi, zwiększa ukrwienie mózgu, co sprawia, że lepiej on pracuje, zmniejsza ryzyko arytmii, obniża „zły” cholesterol, pomaga zwalczać nadciśnienie. Dodatkowo świetnie działa na układ pokarmowy, zmniejszając negatywne dolegliwości w chorobach żołądka. U osób starszych natomiast, świetnie działają na poprawę pamięci.
Dodatkowo dr Budwig postanowił kwasami OMEGA-3 i dietą bogatą w nie, leczyć osoby chore na raka. Wiele z nich dostało od niej dodatkowe miesiące i lata życia. Niestety nikt nigdy nie zbadał rzeczywistej skuteczności tej diety, dlatego nie można potwierdzić, że jest ona w 100% skuteczna. Ale na pewno nie zaszkodzi spróbować.

Tyle jeśli chodzi o czystą fizyczność. Mnie najbardziej zainteresował temat wspomagania leczenia depresji przez OMEGA-3.

Z badań przeprowadzonych pod kierownictwem doktora François Lespérance, z Centrum Badawczego przy Uniwersyteckim Centrum Szpitalnym w Montrealu wynika, że osoby, które mają zaburzenia depresyjne BEZ rozpoznanych zaburzeń lękowych-mogą zostać wyleczone samym zażywaniem kwasów OMEGA-3, bez konieczności brania leków antydepresyjnych.

„Leczenie kwasami omega-3 nie ma żadnego efektu u tych, którzy cierpią także na niepokój psychiczny, czyli u mniej więcej połowy uczestników jego badań. Jest to proporcja podobna do tej, jaką obserwujemy u chorych generalnie.

Cierpieć na problem niepokoju psychicznego to o wiele więcej, niż być tylko niespokojnym, wyjaśnia doktor François Lespérance. Kiedy cierpimy na tego rodzaju schorzenie, mamy zespół obsesjno-kompulsywny, mamy także specyficzne fobie czy też fobie społeczne, wśród których jest agorafobia, albo też na przykład zespół posttraumatyczny.” (Źródło: www.biomedical.pl)

Dla pacjentów, jak i dla lekarzy-to świetna wiadomość. Jest to doskonała alternatywa dla leków antydepresyjnych, ale UWAGA, nie można od razu biec do apteki, wyrzucać antydepresanty i brać na potęgę rybne kapsułki. Należy to skonsultować ze swoim lekarzem. Być może OMEGA-3 będzie dla Ciebie dobrym „wspomagaczem”, a nie głównym „lekiem na całe zło”.

Poza kapsułkami, które bez recepty można zakupić w aptece i zapewne w niemal każdym dyskoncie spożywczym, polecałabym jednak zwiększenie spożycia samych ryb, które są oczywiście najlepszym źródłem kwasów. Poniżej przedstawiam listę produktów, które zawierają kwasy OMEGA-3, uwzględnij je na swojej kolejnej liście zakupów:

  • Ryby – szczególnie łosoś, śledź, makrela, sardynki
  • Owoce morza
  • Sushi
  • Olej rzepakowy
  • Nasiona lnu
  • Olej sojowy
  • Produkty sojowe
  • Orzechy
  • Migdały
  • Masło
  • Pestki dyni
  • W zależności od sposobu chowu, również jajka i mięso

To co, idziemy na sushi? :)

  • Diesel

    Pewnie, że idziemy! :D