Blog dla chcących więcej

Praca - produktywność ROZWÓJ

Dlaczego niczego nie osiągniesz w pracy #2

28 maja 2015

Dzisiaj mam dla Was kolejne powody, na których niczego nie osiągacie w pracy. Ciekawa jestem, czy z którymś z nich się utożsamiacie i co sądzicie o poprzednich 10-ciu (znajdziecie je TU). Zachęcam niezmiennie do dyskusji pod wpisem. Ale dość wstępów. Zaczynajmy.

Jesteś mistrzem prokrastynacji Zaczynasz projekt, ale nie oddajesz go na czas, zaczynasz inny mając nadzieję, że wrócisz do poprzedniego albo, że zrobi się sam. Odkładasz wszystko na ostatnią minutę, a potem szalejesz, by oddać go w miarę w terminie. Udaje Ci się w ten sposób dużo osiągnąć? Wątpię. Przestań odkładać sprawy na wieczne jutro albo wieczny poniedziałek. Pracuj, gdy musisz i skończ zadania przed czasem. Zaskocz sam siebie.

Twoja praca nudzi się na śmierć. Brniesz jak w błocie. Nuda. Nuda. I jeszcze więcej nudy. Co jakiś czas musisz zapalać w sobie ogień motywacji i chęci by robić coś interesującego w czym się spełnisz i nie wypalisz po 3 miesiącach. Może czas pomyśleć o zmianie pracy lub zadań, które regularnie wykonujesz?

Nie wychylasz się. Siedzisz sobie w swojej norce i patrzysz na to, jak praca wymyka się spod kontroli. Nic nie mówisz, nie reagujesz, aż dochodzisz do ściany i nie możesz dalej pracować. Nie pozwalaj na to. Zasługujesz na to, by zostać wysłuchanym. Zadawaj pytania, reaguj i mów z szacunkiem o sprawach, które Ci nie pasują. Wyrzuć to, co leży Ci na wątrobie i zacznij osiągać sukcesy.

biznes2

Wszystko chcesz robić sam. Zosia-Samosia z Ciebie. Unikasz pracy zespołowej. I o ile niezależność w pracy jest bardzo ceniona, to dobry team work od czasu do czas, może dać Ci niezłego produktywnego kopa. Naucz się pracować z innymi, grupa jest od tego, by się wspierać i kończyć rozpoczęte zadania. Daj jej szansę.

A może wręcz przeciwnie? Może jesteś followersem i wciąż czekasz aż ktoś powie Ci, co masz robić? Jeśli nikt C tego jasno nie określi – rzadko działasz. Jeśli chcesz coś osiągnąć, nie obawiaj się podjąć ryzyka i czasem samemu podejmuj łatwe i trudne decyzje.

Jesteś uzależniony od wielozadaniowości. Myślisz, że multitasking pozwoli Ci wykonać kilka istotnych zadań jednocześnie, ale tak naprawdę, robisz dużo mniej, niż jakbyś poświęcił cała uwagę jednemu wyzwaniu. Spędzasz więcej czasu na naprawianiu błędów, gdy robiłeś wszystko jednocześnie, zamiast pracować nad czymś nowym. To, że nie jesteś wielozadaniowy, jest jak najbardziej ok, nikt nie jest. Rób jeden projekt na raz. Osiągniesz dużo więcej.

Nie umiesz organizować sobie czasu. To jedna z największych bolączek. Zapominasz o ważnych spotkaniach, bo wylatują Ci z głowy. Biegasz w te i we wte, jak poparzony, by tylko ogarnąć jak najwięcej spraw, a i tak to Ci nie wychodzi. Rozmawiasz sobie z przyjaciółmi o pierdołach, zamiast wykonywać swoje obowiązki. Naucz się planować swój dzień. Zrób listę zadań do wykonania. Odhaczaj osiągnięcia. To pozwoli Ci mieć kontrolę nad sobą i czasem w pracy.

Zmiana zaczyna się od Ciebie. Możesz osiągnąć bardzo dużo, jeśli tylko tego chcesz. Nie bądź jak inni. Nie bądź owcą w ślepym stadzie idącym na rzeź. Zacznij pracować MĄDRZE, a mądrze, to niekoniecznie oznacza CIĘŻKO.

Gotowy do podjęcia działań?

Podziel się opinią o tekście.


    Psycholog. Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Fascynuje mnie człowiek i nauka. Prywatnie uwielbiam podróże, merytoryczne dyskusje do rana i inspirujące książki (zwłaszcza reportaże i pozycje naukowe). Mieszkam w Sydney i podglądam życie Australijczyków. Opowiesz mi coś o sobie?