NA SZYBKO #3 – Jak obniżyć poziom stresu?

clown-crazy-emotions-1990-945x550

Dzisiaj 10 szybkich sposobów na to, by niemal “od ręki” obniżyć poziom stresu.

  1. Idź na spacer nawet dookoła bloku czy osiedla. Jeśli masz czas – pochodź trochę dłużej (endorfiny zadziałają kojąco na mózg).
  2. Stań przed lustrem i rób miny. Uśmiechaj się, złość, otwieraj szeroko usta. Pomoże to zredukować napięcie mięśni twarzy, a dodatkowo jest szansa, że trochę się pośmiejesz.
  3. Rozciągnij mięśnie ramion, szyi i szczęki napinając je i rozluźniając.
  4. Zrób listę rzeczy, za które jesteś wdzięczny. Skoncentruj się na tym, co ważne.
  5. Znajdź miejsce, które będzie Twoim azylem. Czasem 5 minut sam na sam ze sobą potrafi zrobić kolosalną różnicę.
  6. Wyłącz telefon i powiadomienia.
  7. Postaraj się uciszyć wewnętrznego krytyka w Twojej głowie.
  8. Poszukaj wszelkich możliwych pozytywów, a nawet humoru, w stresującej sytuacji.
  9. Napij się herbaty. Rumiankowa działa uspokajająco.
  10. Zjedz banana. Wzrośnie Ci poziom potasu i doda energii.

P.S. Jeśli uważasz, że te rady mogą być przydatne także dla innych – nie wahaj się nimi dzielić :)

Od Czytelników:

11. Głaskanie kota/psa/zwierzaka.
12. Seks.
13. Muzyka (np. jazz).
14. Sprzątanie mieszkania.

stres1

  • głasaknie psa, spacer, pomaga – sprawdzone.

    • To prawda, często pomaga. Poza tym w ogóle zwierzaki uważane są za dobre “odstresowywacze” :)

  • Krzysztof

    Mi pomaga wieczorna 5 minutowa medytacja/wyciszenie. Są aplikacje na telefon dzięki którym w tle możemy posłuchać relaksujących dźwięków np. szum morza czy deszcz. Polecam! :)

  • Ania

    azyl i dodatkowo ulubiona muzyka. 10 minut i pełen relaks ;)

    • Bardzo popieram :) Jaka muzyka najchętniej?

      • Ania

        zależy od nastroju i dnia, ale najczęściej jazz, saksofonowe brzmienia relaksują mnie najbardziej.